Aug 20, 2018

Irresistible India- Kashmir: Check Out and To Pahalgam we go

Assalamualaikum..

Pagi berikutnya (aku dah miscount hari keberapa), kami bersiap awal.. pukul 7 dah janji dengan Mansour.. orang boathouse offer nak pergi berjalan guna bot.. aku cakap ok je la, siap adjust masa semua.. sekali extra payment daa.. nehi, baiya.. sepatutnya boathouse provide breakfast.. kami minta dia tapaukan roti telur.. boleh makan dalam van nanti..


lena adik kakak tidur.. kakak tu semalam time makan dia tidur awal.. tak bangun-bangun dah.. masalahnya kakak tidur siap berpeluh.. tak faham, orang lain sejuk tahap beku kot..


ayah tengah feel tengok tasik.. aku cakap cantik ni angle ayah..




smart kan smart kan.. aku pun nak la juga.. sekali..



ada gangguan dah.. den give up..




dahsyat kan aku berselibung..




depan pintu pun jadi.. hahaha muka dadek.. pak lawak ikut ayah dia.. kapten belakang tu mesti stress, bila diorang nak habis bergambar..




isteri owner.. eh ke sape.. tapi ada relationship la dengan owner.. 




babai boathouse.. till we meet again


ayah macam biasa dah amik port fevret dia..







terjumpa dengan peniaga shikara.. banyak hiasan-hiasan je.. aku tak beli.. dia tarik weh bot kita untuk dekat dengan dia time nak tunjuk barang.. best jugala rasa pengalaman kan..




baju sejuk shopee juga.. ila takleh terima bulu-bulu ni hahaha.. aku suka





dari srinagar ke pahalgam makan masa 3 ke 4 jam juga tak salah aku.. sebab kami sampai tengahari.. aku selalu nak tersebut pahlagam.. nak senang ingat, kena fikir perkataan pahal tu.. ko pahal.. gitu






sepatutnya kami ada singgah satu taman apa tah.. tapi kitorang skip rasanya.. ke mansour tak nak bawa sebab dah lambat.. 


tu mansour.. amacam.. hensem tak..


topi bulu-bulu tu kitorang beli dekat terminal bot.. buruk pulak bila pakai hahaha.. macam-macam orang jual.. aku siap beli beg lagi untuk aku dengan kak yati.. orang tu duk kata bagi diorang rezeki pagi.. ayah aku beli jaket tebal.. kitorang kata aiy yahh.. macam nak g jalan lagi je ni gayanye.. hehehe


baju sejuk ayah ni baju baru yang kitorang beli dekat delhi.. tebal sikit.. ayah pun kaki tak tahan sejuk juga.. kami berhenti dekat kedai kekacang.. agak pricey juga pada aku.. aku tak beli


topi ayah tu pun ayah baru beli.. ayah kata nak buat solat.. ayah sapela comel sangat ni



hensemmmmm gile wehhhh orang yang jual.. masalahnya bukan sorang, 2 3 orang hensem.. apa ni apa ni.. tapi terer jugala aku sebab tak berjaya terpengaruh dengan kehensemannya hehehe.. padahal nak save duit kan


kami teruskan perjalanan dan jumpa kawasan ni.. canola flower farm.. cantiknyeee... tapi entah kenapa aku tak terkata nak minta Mansour berhenti.. gambar semua ambil dalam van je.. fatin liyana ada share gambar dekat farm ni.. cantik kot gambar dia.. orang pun cantik kan










banyak lalu jalan kecil dan ada kedai-kedai.. best kot nampak.. macam biasa, aku geram dari kejauhan..




rilex je daging jual gitu.. tingkap van memang dia buka sebab kereta sini jarang yang ada aircond.. so kalau aku hulur tangan boleh sampai aku rasa hehe






ladang epal tak salah aku.. ke bukan.. aku rasa macam Mansour cakap gitu.. aku terbayang pokok yahudi tu.. sebab dia nampak scary kan







almost nak sampai dah..


pintu masuk.. pass masuk dia sekali je boleh guna.. bila kitorang nak masuk lagi sekali, kena bayar lagi.. patutnya buatla pass harian kan.. tak ingat dah aku berapa harga tiket..



Sebab dah banyak sangat gambar.. kita sambung nanti ye.. toodles..

No comments: