Aug 25, 2018

Irresistible India- Kashmir: Night and Morning View di Pahalgam

Assalamualaikum..

Kagum aku dengan entry India.. sampai 18 dah uolls.. kawan aku tanya 'ni pergi india sebulan ke apa banyak sangat cerita India'.. hehehe, aku pergi India 11 hari.. tapi sebab gambar banyak gile kan.. blog je la tempat aku share.. IG share juga tapi sikit-sikitla.. photobook pun aku tak buat lagi.. pening weh nak pilih gambar banyak.. lepas pening terus jadi malas.. aku dah pernah share kan, cara nak abadikan kenangan kita ialah buat photobook.. so kalau gambar softcopy hilang, memorinya still ada kan..

Ok, malam lepas dinner, ayah dengan adik-adik aku keluar area luar hotel.. aku tak join sebab dadek pun dah tertidur time dinner.. penat sangatla tu, padahal dadek dan makan berpisah tiada..



as always, ayah yang friendly..



mai kata ayah cerita, dulu-dulu ayah ada impian nak beli kerusi macam ni.. tapi mahal sangat so ayah tak beli.. mai kata dia sedih time dengar ayah cakap gitu.. rezeki ayah nak merasa kerusi ni dekat India.. banyak kan orang tua berkorban untuk kita.. thank you ayah, love you ayah


Pagi esoknya pula, aku ajak mai amik gambar dekat luar.. sejuk gile weh.. kitorang dah la tak pakai tebal sangat.. kitorang keluar sebelum sarapan..


boboiboy sampai India youlls.. #proudmalaysian.. adik kakak sekarang ni duk fasa exited boboiboy.. fasa upin dah berlalu dah..







tukang layan amik gambar aku..


konon-konon nak ambil gambar style dekat tulip tu.. tapi mission failed..


serius rindu tengok gambar-gambar india.. adik-adik aku pun rasa gitu.. india ni besar gile.. so memang tak puas jalan mai kata sebab masa travel tu lama nak sampai sesuatu tempat.. sebelum ni aku ada perasaan pergi India, oklah.. takla exited sangat.. tapi bila dah sampai, mind blowing korang.. India, spesifically kashmir adalah tempat aku nak repeat selain dari bangkok.. bangkok special sebab 1st oversea aku pergi.. special macam 1st love konon-konon haha


depan hotel ada sungai.. sejuk gile weh airnya.. haihh, macam manala aku tak jatuh hati 




oh baru perasan nama hotel aku duduk ialah the regency.. awal-awal aritu aku keep track juga nama hotel.. lama-lama bila dah banyak sangat, malas cara akhirnya..



macam biasa pagi tu kami sarapan dulu.. 





oh dekat hotel ni 1st time aku perasa teh pure tanpa herba.. apalagi, bercawan-cawan la aku minum.. alhamdulillah, jumpa juga nikmat teh india


akhirnya, adek pakai baju hitam dia ni setelah paksa berkali-kali hehehe.. tak sangka aku dia geli dengan bulu-bulu tu.. baju petak-petak merah yang dia biasa pakai tu tak tebal sangat..



muka dadek tu priceless betul



tak sabar nak pergi Gulmarg.. here we go, next entry.. target aku weekend ni nak habiskan entry india..

No comments: