Aug 26, 2018

Irresistible India- Bangalore: Shopping Day

Assalamualaikum..

Bila sampai dekat Bangalore, Mai tempah kereta guna Ola Cab.. eh ke guna Grab ek.. aku lupa dah.. airport Bangalore dia memang ada kawasan khas untuk drop dan pick up penumpang yang guna servis ola or grab.. kami tak tahu, so blur jugala mula-mula nak cari.. diorang memang tak boleh masuk dalam.. tapi kawasannya tak jauh.. cari coffee day nanti nampakla signagenye.. aku tak amik plak gambar.. rasa macam ambil aritu tapi takde plak..

Grab siap ada parking khas untuk kereta diorang.. so siapa keluar dari situ nombor quenye kira cancel kalau belum sampai turn.. siap ada palang macam tiket parking tu kata driver kitorang.. macam ala-ala grab kita dekat klia kan, ada que.. cuma aku tak pasti kita ada tempat parking khas atau tak.. sejam juga baru kami sampai hotel..


kami bermalam di sini.. Mai kata ni antara hotel yang dia exited nak pergi sebab gambar dekat websitenya cantik.. kawasan dia agak tersorok sikit, cuak juga mula-mula time aku sampai


sampai-sampai aku ambil gambar bilik dulu.. mode bilik ni ialah classical indian.. Mai ambil 2 bilik tapi ada connection room.. ada extra 1 bed juga dekat dua-dua bilik


cantik dinding toilet dia.. toilet style orang-orang kaya aku rasa sebab lantai jenis tak basah semua.. merasalah jadi orang kaya India hehe


lantai dia tiles ok


malam tu kami tempah food delivery.. seronok betul weh, 1 sebab laju je sampai.. kedua, foodnya murah dan sedap gile.. siap ada aiskrim lagi.. oh ye, aku salah la dekat entry lepas.. kitorang bukan cancel 1 malam, kitorang tukar tarikh lajak sehari.. baru ingat balik, aku jadi teringat tu sebab aku rasa aku tempah delivery 2x..


suasana pagi.. oooo mak aihh, see through korang.. toilet dia pun sama.. scary sikitla part tu..


nampak tak dadek dekat kerusi



kawasan tempat makan hotel di tingkat 5 tak salah aku.. klasik kan designnye




ada amma jaga tempat makan.. dia tolong bakarkan roti





aku selera makan roti dengan butter gula je weh.. dah rindu makanan Malaysia





adik dah kamceng dengan tok ayah..


aku dah malas nak bersiap.. pakai shawl je akhirnya.. hehehe





lepas makan kami naik tingkat atas sekali sebab ada garden katanya.. jumpa benda ni seronokla dadek kakak main




geng feeling aku 



nampak tak ada construction dekat belakang.. nasib siang je diorang buat keje..


hahahaha ayah den ayah den.. kami ambil grab yang besar punya.. beg aku tu ialah beg baru beli dekat Kashmir.. 300 rupee = RM18.. murahkan.. muat masuk air panas, susu dengan botol kakak


kami singgah nak dunkin donut.. takut dadek lapar.. kitorang keluar agak lambat juga sebab mai kata kedai bukak pukul 11 pagi.. jadi memang slow n easy je pagi tu.. kitorang zuhur dulu baru gerak




jalan besar area Bangalore.. Bangalore ni kalau dekat air asia dipanggil Bengaluru.. 






sampai di Bangalore, kami aim untuk lunch di kedai thailand fevret Mai.. dia kata kalau dia rindu makanan Malaysia diorang datang sinilah.. time kami makan ni pun kitorang jumpa student Malaysia datang sini makan sorang je.. junior Mai.. dia tengah stress tak salah aku.. kira macam pleasure for them untuk makan dekat situ



full house juga kedai ni



nama kedai Land Thai.. tapi mai duk sebut macam lantai hehe.. Thai house tu nama baru kedai ni kata Mai




aku beli buar pear.. fevret umi aku.. minta tolong orang kedai potongkan.. cantik gile dia susun.. orang sini bab food hospitaliti memang terer kan.. ingat time aku minta tolong diorang potongkan delima..


here come the food.. terliuq weh bila tengok balik



next, shopping time.. kena naik kereta juga sebab tempatnya bukan walking distance dari kedai makan


mama memang nak cari gelang untuk iman.. adik ipar ada kenduri team indian..


dadek tak berapa sihat time ni.. duk melepek je.. dia muntah juga sekali.. nak demam, kesian tengok dia.. biasa kan dia mat sengih.. senyum sokmo


dalam kedai cotton.. diah beli tak salah aku.. aku not a fan of cotton..



next, singgah kedai mainan.. memang boleh tahan murah kedai ni.. syurgalah untuk kakak dadek.. dadek time ni bila tunjuk mainan dia ok sikitlah.. mak milah rambang mata pilih untuk cucu dia

 

kakak dah jumpa mainan dia..



kalau ada rezeki sampai bangalore, jangan lupa kedai ni ok


next kami cari kedai tukar duit.. kedai ni best ok ratenya.. terima duit Malaysia


turun tangga belah bawah tu.. ayah sempat beli jam dekat kedai atas tu..


KFC dekat sini takde flavor original.. spicy dia pun rasa kari


wohoooo akhirnya sampai kedai sari.. aku time ni rasa takde sangat nak beli sari.. tapi kan bila balik rumah aku kira aku ada 4 ke 5 pasang sari.. hehehe, boleh plak aku rasa tak banyak kan.. kedai ni ialah kedai student selalu borong sari untuk jual.. sampai orang kedai dah faham melayu.. even certain design memang dia buat untuk orang malaysia.. kita kan tak suka yang shining, kerawang lebih-lebih.. untung orang kedai..



nampak tak.. aku siap masuk kawasan dalam.. orang kedai tu yang suruh sebab senang nak pilih.. hehe



rambang mata weh







aku tolong ayah pilih sari.. ayah macam biasa ada idea nak jual.. see see, berbakat juga aku jadi ejen sari.. Mai dengan umi pergi kedai kasut, umi nak cari kasut selesa tu.. apa tah nama dia, aku lupa.. kami ada singgah kedai yang jual baju-baju murah.. tapi baju dewasa tak best sangat.. baju budak okla.. aku beli tight untuk adik iman pakai dengan kurta..

Malam juga baru kami balik.. penat gile weh.. order delivery food lagi and ready nak gerak ke Kolar plak esok.. serius rasa tak puas shopping dekat Bangalore.. aku siap cakap dekat Mai nanti kita Bangalore lagi nak mai.. saje nak pergi untuk shopping je hehehehe gigih kan

Malam tu kami jumpa indian dari singapore.. boleh cakap Malaysia.. dia pun nak checkout esok juga rasanya.. come on yana.. 2 lagi entry.. entry kolar dengan entry barang yang aku beli..wohoooo

No comments: