Aug 19, 2018

Irresistible India- New Delhi: Gate of India

Assalamualaikum..

Betul ni aku sampai moment ni.. moment habis update cerita New Delhi.. subhanallah, yana ke ni? yang malas update tu.. yang tulis ikut mood tu.. hehehe aku kira cerita KIK aritu bagi mood nak update blog membara.. yeke na.. ke sebab nak g jalan lagi ni.. hehehe.. semua pun betul.. lepas habis cerita india, cerita pakistan dengan singapra hopefully mampula aku teruskan..

ok, settle di Jama Masjid, Babloo mula-mula cakap macam dah lewat petang.. so aku ingat dia give up la nak bawa pergi Gate of India.. sekali bila dia bawa tu rasa nak bagi tips lebih la.. hehe..


Teruja bila nampak.. kami sampai petang dah nak malam tapi still ramai orang.. dah ada siap pasang lampu juga tak salah aku.. macam biasa, dekat tempat attraction akan ramai orang offer ambil gambar.. tawarla sampai boleh.. mula-mula diorang letak 150rupee=RM9.. aku minta 100 rupee = RM6, dia bagi.. dekat sini banyak photog.. kitorang terplih awal, padahal dekat dalam ada yang offer 50 rupee = RM3 untuk sekeping.. rugi kan..



ni gambar dari hp aku.. masalahnya kan, gambar yang guna dslr tak sharp weh.. apa ni apa ni.. lepas tu sekarang gambar yang hardcopy tu dah tukar jadi warna kuning.. come on, baru berapa bulan kot.. lepas tu kan, time dia nak bagi gambar dekat kitorang, dia suh amikkkan sekali gambar mak milah.. kebetulan time gambar siap tu mak milah dah masuk kereta.. aku takde plak perasan mak milah kata nak gambar kan.. aku cakap jomla ikut pergi kereta.. sekali bila sampai dekat kereta, mak milah dah beli pun gambar tu.. sabar je la diorang ni kan..


ni belah side dalam.. berlari aku ajak adik masuk gambar sekali..





dekat sini pun ramai photog juga




haha semua orang cepat sangat nak bersurai.. tak sempat mai nak masuk gambar..


kakak man dah pakai beg beli dekat jama masjid tadi.. yang ni yang kecik punya.. sikit je beza harga dengan yang besar 



pelik-pelik muka semua.. ila je macam biasa camera ready.. dekat dinding gate of india ni ada tulisan nama-nama pejuang mereka yang terkorban.. aku rasa macam mai pernah ambil gambar yang zoom.. tapi tak jumpa plak..








seronok kakaman adik tengok buble.. kitorang tak beli pun, main yang budak lain tiup je..


babai delhi.. till we meet again in some other times.. kakak man dont care, dah dapat mainan hp.. 

Kos hari keempat:

Tiket Qub Mina:500 rupee x 10 orang = 5000 rupee: RM294
kasut murah 2: 200 rupee = RM12
Beg sling purple: 150 rupee = RM9
Beg jewel kecil: 500 rupee = RM30
beg jewel besar 2: 1,400 rupee = RM83
Beg tarik merah: 1,200 rupee = RM72
gambar: 100 rupee = RM6
gelang: 300 rupee = RM18
basikal: 100 rupee = RM6

missing: kos makan tak ingat dah berapa.. makan tengahari dan malam.. aku kira lebih kurang macam sehari sebelum.. sorry korang, aku tak tulis plak dekat apps..

aku ada missing cerita shopping sari dekat agra.. sebab takde amik gambar agaknya.. aku tak ingat sebelum atau selepas pergi Agra Fort.. jadi aku kira total kos tu dekat sini ye..

Kurta hitam: 600 rupee = RM36
tshirt taj mahal: 300 rupee= RM18
sari: 1800 rupee = RM106

Total: 12,550 rupee = RM738

No comments: