Aug 18, 2018

Irresistible India- New Delhi: Lotus Temple

Assalamualaikum..

entry back to back you olls.. ini ajaib untuk aku.. titik pencetus (KIK lagi) semangat nak update ialah nak share cerita kashmir pula.. sikit lagi na.. come onn.. next kami pergi ke Lotus Temple.. kami pilih ni sebab cantik.. aku rasa kitorang ada escape muzium kot satu.. sebab dah penat kan.. sampai dekat lotus ni dah tengahari.. adik tidur tak salah aku.. jadi kami decide siapa yang nak turun boleh turun.. yang nak stay duduk dalam kereta je..

bila kami turun tu, panjang gile beratur weh.. aku tak sure kebetulan dengan apa-apa peristiwa ke time kami datang.. mula-mula ada jugakla rasa nak give up, tapi alang-alang dah sampai kan.. kitorang ingat mula-mula tutup, tapi alhamdulillah ada rezeki kami nak masuk.. line beratur dipisahkan lelaki dan perempuan.. perempuan tak ramai, kitorang ajak adi ikut beratur situ sekali sebab nak pisah kang takut susah nak jumpa.. plus foreigner kan suka belasah je.. konon-konon tak faham.. please jangan ikut, not good


aku ingat gambar tak banyak aku akan share.. sekali pilih punya pilih jadi dalam 30 lebih.. macam mana la orang boleh upload gambar sikit-sikit bila update blog.. antara part yang aku lemah nak update ialah sebab aku jenis kalau update suka nak cerita semua, nak letak semua gambar hehe.. tu pasal kena gigih lebih bila nak update blog..



dekat sini aku perasan tak ramai sangat pelancong..


sini antara port orang suka ambil gambar sebab angle and view cantik kan.. 




nak sama macam dekat house of opera tu kan.. ambil aura dulu, untung-untung dapat pergi nanti.. amin


im too pretty.. aint i? hahaha, padahal orang tu duk kata apehal la duk amik gambar tengah jalan..


smart kan gambar oppo mai.. mai suka ambil gambar panorama.. barulah full view kan..







macam biasa, tak ingat dah kenapa cerita disebalik gambar..




naik tangga belakang tu dah masuk kawasan temple..




ada kolam cetek je..


nak masuk dalam ni ramai petugas.. aku dah cakap ke masuk sini free je.. masuk kena buka kasut dan nanti ada orang guide untuk beratur in line.. panjang juga tapi que laju je


view temple dari atas






dah nak keluar.. bawah tu ialah tempat sembah diorang.. susun kerusinya macam dalam church.. kitorang lalu je.. tak duduk pun..



nampak kan rombongan manusia


kejap je kitorang dalam ni.. tapi tak taula kalau orang yang tunggu rasa lama kan.. hehe, dekat luar temple ni banyak jual-jual juga.. macam biasa, buat hari keras.. aku beli gelang cantik, 100 rupee = RM6 dalam 5.. aku minta kurang dia tak bagi.. asalnya 100 rupee 4.. dia up bagi 5.. sebab gelang tu best, dekat gate of india pun aku beli lagi..

Dari sini, kami terus menuju ke jama masjid.. nantikan... gitu

No comments: