Aug 19, 2018

Irresistible India- Kashmir: The journey

Assalamualaikum..

wohoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.. woooohooooooooooooooooo cerita kashmir in the house.. fuhhh, detik yang dinantikan telah tiba.. hehehe, ila tanya aku.. kenapa tak skip je cerita delhi, terusla masuk cerita kashmir kalau dah exited cerita tu kan.. hehe, aku rasa tak best skip sebab, satu, mungkin kalau skip aku takkan share dekat sini cerita delhi sampai bila-bila.. 2nd, tak best sebab konon-konon takde continuity.. gitu.. oh ye, malam kedua di delhi aku sempat beli beg dekat sini.. mahal jugala tapi berkenan sebab cantik.. perempuan sangat.. banyak juga kedai-kedai area hotel situ.. so puas hatila aku berjalan malam tu..

Hari nak ke kahsmir, kami gerak awal.. pukul 3 ke 4 pagi gitu.. nak dijadikan cerita.. time ni airport kedua kot baru buka.. jadi ada 2 terminal, terminal 1 dan 2.. trip kami akan naik 2 flight hari ni, trip cikgu balik bangalore, trip 2nd to kashmir.. aku dengan mai tersilap percaturan.. sepatutnya boleh je dari delhi terus pergi malaysia.. tapi kitorang bahagi tugas beli tiket.. aku beli malaysia-bangalore- malaysia.. tu yang tak terfikir nak belikan diorang tiket delhi-malaysia terus.. takpela, dapat makan angin sikit.. hehehe

cikgu-cikgu naik MAS balik sebab air asia punya ada yang malam je.. kami naik jetstar.. trip cikgu punya tiket awal dari kami.. bila sampai dekat terminal, babloo check either kitorang turun sini ke atau satu lagi.. so, babloo kata MAS turun sini.. okla kan, kitorang pun salam-salam semua.. dia bawa kitorang pergi terminal 1 lagi.. sekali bila dekat terminal 1 lagi, orang dekat situ kata bukan dekat sini.. ewahh, bergurau plak diorang ni.. sabar je la.. ok, pasrahlah kami naik balik kereta.. pergi next terminal.. dekat sini kitorang dah turun bagai, babloo pun dah pergi.. kali kedua kami diberitahu salah lagi.. aduhai korang ni.. aku memang dah bengangla.. kitorang dengan geng sado semua dah balik, tinggal kakak sado ni sorang je.. hehehe, beg masing-masing faham-faham je la kan dah beranak bagai.. nasib mereka tolong arrangekan transport untuk kami ke sana.. ada juga yang tolong angkat beg..

Sampai je dekat terminal yang betul, kami subuh dulu.. keluar awal kan, alhamdulillah.. flight on time.. tak salah aku flight ada transit tapi kami tak turun pun.. blur juga mula-mula tu..

oh ye.. tiket flight kitorang ialah terpisah-pisah.. jadi, kerja aku ialah susun balik seat ikut keselesaan.. contoh, diah lebih selesa dengan perempuan, adik dengan iman kena duduk dengan salah sorang dewasa..

kereta adik baru beli.. gambar dalam flight pun tak banyak.. maklumla, selalu naik fligt.. hahaha mata ke atas sangat.. tak pernah lagi aku rasa nak terjeluak naik banyak sangat flight.. india kan besar

dah nampak salji uollssss..

alhamdulillah, landed safely.. berlapis-lapis aku pakai baju sejuk.. aku siap plan dekat rumah ok nak mix match.. pastu komplen beg besar hehehe.. baju sejuk semua beli dekat shopee.. murah dan kualiti pun puas hati la dengan harga.. cuma korang jangan beli last minit.. kebetulan time aku pergi ni cuti raya cina, so banyakla yang delay.. kakak punya baju tak sampai.. mai tolong belikan online dekat india.. tapi kecik sikit.. tapi bolehla kan dari takde..

dahsyat beno rambut kakak.. baru bangun tidur agaknye.. dekat airport ni kitorang stay lama juga sebab refresh kan budak-budak.. sini ramai askar tapi semua baik-baik je..

jaket ayah pun aku beli dekat shopee.. tapi tak cukup tebal sangat.. ayah aku pun kaki sejuk rupanya.. dekat kashmir tu kitorang belikan ayah jaket 1 lagi.. eh ke kat delhi ek mai.. ak pun lupa dah..

hero hindustan aku

adik sejuk.. dia tak nak pakai weh baju sejuk dia.. dia geli sebab bulu hahaha.. adik adik..

baju sejuk ni beli shopee juga, tapi tak tebal sangat.. sebijik macam baju nan.. anak nan kan

apa la yang duk aku runsingkan tu.. driver kitorang dekat sini nama Mansour..

kedai luar airport.. aku dah kedai berpisah tiada.. ada hajat juga nak g jalan sini tapi bila dah masuk airport memang tak leh kot nak keluar balik.. airport depa ketat.. dua kali tak salah aku check.. nak keluar ke kashmir ok lagi, nak ke delhi dari kashmir tu yang diorang kaw kaw punya security

sempoi kan shopping complex depa..

viewnya nak sama dengan Pakistan sikit aku rasa.. aku ada cakap tak simcard dekat sini kalau nak beli, kena beli dekat sini.. yang delhi punya tak boleh pakai.. teruk kan.. kesian, sangat dianaktirikan.. padahal sama-sama india.. simcard mai tak leh pakai dekat sini

ada juga rumah besar..

kami menuju ke tulip garden.. asalnya rasa macam nak balik hotel dulu tapi mansour kata better pergi tulip dulu.. bincang-bincang, semua ok.. kami onz je.. aku ingat nak gabung entry tulip dengan perjalanan.. sekali entry perjalanan pun panjang beno.. hehe

Ann Ishak said...

nampak perjalanan macam mencabar tapi sebenarnya smooth plan jugak ye :D

Yana Kama said...

alhamdulillah semua ok, cuma bila travel ramai2 penat dia berganda tapi berbaloi