Aug 19, 2018

Irresistible India- Kashmir: Dal Lake Boathouse

Assalamualaikum..

Kita bersua lagi.. lepas jalan di Tulip Garden, kami terus menuju ke boathouse.. kitorang tak sempat lunch lagi, tapi sebab tak lapar lagi, kami tak singgah pergi lunch.. semua lapar nak baring dan rehat..


boathouse ni ada banyak gate.. so, kalau nak pergi berjalan sendiri jangan lupa gate kita gate mana.. setiap boathouse memang ada spesifik boat dan terminal mereka.. terminal katanya.. hehehe, bot tu diorang panggil shikara.. bukan cikaro.. macam-macam diorang ni hias.. boathouse aku nombor 17..


sambil menunggu beg, ayah macam biasa buat kawan.. aku kena belajar la ada soft skills macam ayah.. so its not about ko tak boleh speaking.. its about how comfortable you are dengan new people..


budak-budak pun dah keletihan


exited dah aku bila nampak bot ni.. aku ni apa yang tak exited kan..


backgoround sangat unreal kan.. macam background gambar.. subhanallah, memang cantik weh.. serius sangat worth it untuk explore..



boat dah sampai


mohle kita gerak.. kejap je naik shikara ni, dalam 5 minit.. tapi kan untuk orang tua agak gayat sikitla bila nak baik shikara ni.. kena hati-hati juga sebab dia macam tak balance kadang-kadang


dalam shikara Mai



betapa selesanya ayah.. shikara ni ada dua side.. satu yang duduk biasa, satu lagi yang boleh duduk kaki berlunjur.. aku try juga yang berlunjur.. memang selasa habis




shikara aku dari kejauhan.. aku tak ambil pun gambar dalam bot aku time ni.. 



nampak ada macam rumpai laut ke apa tah dalam tu.. tasik ni kalau dari shikara nampak tak dalam sangat


yang belakang tu boathouse


yang belakang tu gulguza nama dia kata adik-adik aku.. aku pun dah lupa.. dia pun kamceng dengan ayah.. siap offer urut ayah.. ayah tu on je.. dekat sana aku banyak kena halang ayah dari setuju dengan orang dekat situ.. ayah cakap yes je kat diorang.. aku yang akan datang cakap no thank you.. kashmir ni satu part yang lemah sikit ialah ramai sangat orang approach untuk servis berbayar.. so serabut sikit pada aku.. dengan kitorang takde ejen kan..






semangat aku nak masuk rumah.. budak-budak tengah duk tengok aku menaip.. kakak kata 'kenapa cik yong nak masuk tapi cik yong senyum' hahaha






video tour bilik..konsep dekat boathouse ialah biasanya 1 boathouse kalau kita datang ramai memang dia bagi untuk kita je.. best jugala tapi tetap kena pakai sempurna sebab dalam rumah tu ada pekerja dia.. even orang datang jual pun selalu je masuk.. lepas toilet dia jenis tak boleh basah, so kena mandi dalam bathtub.. ada air panas.. dekat sini memang sejuk gile weh 


memang luas betul boathouse ni.. agak pricey.. aku tahu sebab ada owner boathouse lain bagitau.. nanti ending cerita kashmir aku cerita details.. sesudah sampai, kami refresh dan solat.. then bersedia nak keluar balik.. konon-konon nak cari makan dekat luar sebab boathouse ni tak salah aku provide breakfast dan dinner je.. dinner paling awal pun pukul 6 ke 7 petang baru ready.. mohla kita jalan keluar.. janji dengan mansour tak salah aku pukul 3.. 

4 comments:

riz76 said...

👍👍mcmn bola jumpa boathouse jauh2.. kt kenyir byk ni..

Ann Ishak said...

tak pening ye kalau stay dekat boathouse, mesti kedudukan ia selalu bergoyang :D

Yana Kama said...

boathouse ni signature attraction srinagar asri.. kat kenyir mana ada view gini.. jomm p kenyir plak

Yana Kama said...

mula2 sy ingat goyang juga.. sekali okla, tak rasa macam atas air pun.. dia dah pacak kuat agaknye hehe