Nov 21, 2011

Pemanasan Rumah~Maveles

Assalamualaikum..

Neves sungguh la bulan Novmeber ni,banyak benda nak kena setel..aku pernah cakap dekat opismate,bila ujung tahun ni rasa macam nak hantuk kepada dekat dinding je..hehehe,tapi I enjoy it..buat kerja kena enjoy kan..or at least try to enjoy it..kalo tak memang terseksa jiwa raga mahu fokus..dan jangan lupa untuk bagi compliment pada diri sendiri kalo da berjaya setel suatu task yang mencabar..eh aku kalo tak setel task pon selalu je aku compliment diri sendiri..ekekeke,over sungguh..

Weekend lepas,aku dapat jemputan pemanasan rumah (house warming) dari kawan opis aku, Kak Tim..kebetulan plak rumah Kak Tim ni dekat dengan tempat Mai blaja..jadik boleh buat 2 dalam 1, lawat Mai sambil penuhi jemputan Kak Tim..dalam pukul 1.30 camtu kitorang gerak angkut Mai dulu dan gigih carik rumah Kak Tim..aku neves jugak,aku kan ratu sesat..orang lain pergi suatu tempat tu 15 minit da sampai,aku kalo belum cukup sejam mencarik memang takkan sampai la..da jadik macam syarat wajib je kalo aku nak explore tempat-tempat baru ni..hehe

Tapi Alhamdulillah,senang plak cari rumah Kak Tim,aku terlajak satu simpang je..dalam 10 minit da sampai ke rumah Kak Tim dari asrama Mai..sampai-sampai je soalan pertama tuan rumah ialah ‘sesat tak’..see see..semua orang tahu aku sinonim dengan sesat..hehe,aku memang dari pagi tak makan..memang tak sabar sangatla bila tengok banyaknyeee makanan dekat ruma Kak Tim..
house warming kak tim
Manala nafsu makan gue tak tergoda..ada mi kari,nasi lemak,kambing bakar,ayam bakar,kuih muih,cheese tart,sate,nasi impit…perghhhhh…dan agak-agak aku terjah apa dulu..clue adalah dari entry sebelum ini..hehehe




















P1070531
Taraaa…..confirmla aku sebat nasi lemak dulu..amik dengan tamak haloba plak tu..sambal dia memang awesome,da lama tak rasa sambal original macam ni..lepas da siap makan terus rasa menyesal,sebab perut da tak sanggup nak try makanan lain..sekok da ambo..rugi-rugi..memang rugi kalau bawak aku p open house..tak dapat nak rasa semua..

P1070533
Seronok dapat jumpa nasik lemak..dalam banyak-banyak nasik kan..kalo diletak nasi lemak,nasi ayam,nasi tomato, even nasi beriani sekalipon..confirm aku pilih nasik lemak..aduuuyaiiiii…pilihan berlemak,da bleh jadik tagline aku da ni..

house warming kak tim6
Antara yang sempat dirasa sebelum perut sekok

P1070534
Budak-budak ni serbu cheese tart dulu..nyesal aku tak amik awal,sebab kejap je perisa coklat da baes..aku kalo perisa segala beri ni tak berapa nak gemar..biasala,old skool..hehe

house warming kak tim1
Da kenyang,mulala nak start termenung..termenung depan kamera..hehe

house warming kak tim2
Tengah-tengah duk santai-santai,tiba-tiba ujan plak area rumah Kak Tim,kebetulan plak time tu aku duk usha-usah kawasan luar,sekali nampak kak tim ada sidai baju..melilau jugak carik Kak Tim tapi tak jumpa..aku pon apa lagi,tiba-tiba roh bibik in action menjelma..terus bergegas p angkat..haha,beria plak rasa..nasib baju anak-anak Kak Tim je..heee,faham-faham la kan..

Hepi Besday Safura!
Time kitorang da nak beransur,tiba-tiba Kak Tim bawak keluar kek..Kak tim habaq arini ialah besday Safura..ahh,sudaa..umi aku da serba salah takut Kak Tim nak celebrate dengan family-family je..kitorang memang trap sebab nak balik pon ujan memang tengah lebat..harap-harap kehadiran kitorang tak mengganggu plan Kak Tim..oh ye,Safura ialah anak ketiga Kak Tim, gadis cilik pujaan Aki,adik aku no.3..hahaha,tapi dia duk cuak orang lain marah..ehem-ehem,kak yana tumpang lalu ye..hehehehe

house warming kak tim5
Cake..time kek ni da dipotong,aku dengar ada budak cakap ‘eh,perut Patrick kena potongla..’ hahaha,kelakarla budak-budak ni..

house warming kak tim3
Safura dan Amira,Amira ni anak kedua Kak Tim..nampak exited gila Safura..dengan kitorang macam malu-malu..tapi dengan Wan dia,ambuihh..bukan main lagi rancak ajak berborak..hehehe

house warming kak tim4
Safura ni terlebih dose cute la..da pandai senyum da bila orang suruh..

P1070570
P1070577
P1070579
The celebration..

P1070542
Hepi besday Safura..Cik Yana tak tau plak besday awak time Cik Yana datang ritu..CIk Yana hutang hadiah dengan awak ni..

P1070595
Akhirnya,hujan pon da reda..kami beransur balik dulu..segan plak lama-lama dekat rumah tuan rumah..thanks again Kak Tim for the invitation..sayang kamu!oh ye,kak tim da bertukar da dari opis aku..last week ialah minggu terakhirnya..sedih jugakla sebab dia banyak tunjuk ajar aku kat opis lagi-lagi pasal iso dan report..will be missing u, Kak Tim..

P1070585
ehem,profile pic aku ni dekat FB..ekekeke,siap mintak izin lagi dengan mak dia..ekekeke

S.A.H.A.B.A.T,andai aku khifaf di dalam penulisan,tegurla aku!
Yana Kama

4 comments:

sailaaf said...

hamboi.sakan makan tu..

hyazz said...

makan lagi...part angkat kain tu yang bess tu...hehehe...eni angkat jemuran hujan

Mizz ErMa said...

wah, kemaen lagi sakan menjamu selera..tetiba rasa kebulur..sob, sob,

epy belated bufday utk safura..=)

seseorang yg hanya seorang said...

adooi....comel sgt2 safura ni...