Nov 5, 2011

Selamat Berbuka Semua!

Assalamualaikum..

Aku ucapkan selamat berbuka pada kawan-kawan yang puasa hari ini..First time dalam family aku kami semua puasa hari ni..serius rasa macam puasa hari terakhir Ramadhan dulu..hehe,umi aku pukul 3 petang da start memasak da..time nak berbuka tu baru kitorang perasan letrik rice cooker tak menyala..hehe,makanye berbuka tadi kitorang makan apa yang ada..eh tapi aku rasa meriah jugakla berbuka tadi walaupon takde nasi..umi aku cakap kitorang macam da raya da Open-mouthed smile

P1070366
Dia sorang je yang tutup aurat sempurna time berbuka tadi..hehehe

P1070371
Meja makan kitorang yang tak bersedia langsung nak berbuka…ekekeke,penuh dengan makanan-makanan untuk esok..Antara hidangan berbuka tadi ialah…….

P1070368
Karamel yang awesome..aku rasa umi aku kalau tutup mata pon takde masalah gaknye nak buat kuih ni..da tinggal separuh da tadi lepas berbuka..aku rasa tak sempat nak tunggu raya da ni..

P1070369
Nasi impit dan kuah..umi aku ada buat sate tanpa cucuk,hehehe..sebab takde lidi kitorang makan macam tu je..sedap jugak..adik aku cadangkan raya tahun depan balik kampung nanti takyah cucuk sate,terus bakar daging je..errrkk,aku rasa tak best jugak kalau takde lidi,sebab nikmat makan sate tu ialah time duk tarik sate dari lidi..makin susah sate nak kuar dari lidi makin mengujakan sebenarnya..hehehe

P1070370
Ayam Kuzi..alamak,aku tak tau eja kuzi cane..sedap weh,1st time umi aku buat..ganti kuah untuk sate pon masuk jugak..

Recently Updated14
Popia on da way..biasa kalau bab-bab gulung popia ni umi aku memang suruh aku buat..dia tau part tu je yang anak dia mahir ekekeke..time berbuka ni aku still tengah menggulung lagi,tak siap-siap lagi..maklumla,amatur ekekeke…

Alhamdulillah atas rezeki berbuka tadi..exited nak sambut raya esok Open-mouthed smile

Yana Sayang Kamu!

No comments: