Sunday, November 6, 2011

Sambutan Hari Raya Aidiladha~Solat Sunat Aidiladha

Assalamualaikum..

Alhamdulillah,kita masih diberi kesempatan untuk meraikan hari raya Aidiladha..Selamat hari raya aidiladha aku ucapkan untuk sahabat-sahabat aku..raya tahun ni aku tak balik kampung,beraya di Putrajaya..rasanya,keluarga aku memang jarang balik untuk raya haji..aku selalu kompius bila orang cakap raya haji di pantai timur meriah,sebab belah keluarga aku macam biasa-biasa je sambutannya..mungkin Kelantan bahagian lainla kot yang meriah hehehe

Kitorang sekeluarga solat hari raya dekat Masjid Besi..tu pon puas da umi aku kejut suh bangun..last-last umi aku surender,dia g masjid dulu dalam pukul 8 camtu..hehehe,nasibla solat hari raya tu start pukul 8.30 pagi..sempatla kitorang sampai on time..gara-gara sampai on time,memang penuhla masjid..da la kitorang datang lambat,bajet sejadah masjid banyak gaknye sampai lupa nak bawak sejadah sendiri..memang direct sujud atas simen..Mai sukala sebab dia kata sejuk je..ceh

Dalam pukul 10 siap da sembahyang raya..kitorang tak dengar sangat khutbah yang dibaca,sebab mic khatib tu macam bergema..dengar ala-ala sayup je..da la memang suasana pagi da sayup..hehehe, time sembahyang ok plak mic imam..
P1070376P1070377
Suasana ketika kami sampai..sebab kitorang sampai lambat, kitorang solat dekat bahagian atas..syok jugak,eh ni aku rasa 1st time aku solat kat masjid besi..adik-adik aku da pernah solat kat sini sebab diorang rajin tarawih kat sini..kakak diaorang ni je ha yang liat..hehehehe

P1070378
Alhamdulillah,selesai solat untuk tahun ni..ralit plak aku tengok orang dari atas..

P1070381
Tekekung baru umi beli dari Langkawi..umi aku minat tang bunga-bunga dekat leher tu..

P1070382P1070384
Ramai jugak orang solat dekat sini..dekat belakang aku tu ada pak pak arab bergambar beramai-ramai..kitorang pon naik exited tengok diorang exited bergambar..aku siap kena pegang Mai sebab kalo aku tak pegang dia nak p join diorang bergambar sekali hehehe

Aku janji dengan adik laki aku nak jumpa dekat tempat mula-mula kitorang masuk..tiba-tiba ada mesin air gedegang plak kat situ..Mai ngan ila plak macam orang rumah jauh,tingin nak minum air kat situ..padahal rumah aku tu kalo jerit dari masjid ni dengar kot..hehehe
P1070387
Mai beli air Oligo..apalagi,diorang ni asal ada peluang nak buat lawak memang tak pernah miss punyala..hehehe,eh korang pernah tengok kan iklan Oligo tu yang dia buat tangan macam huruf ‘O’ tu..heeee

P1070392P1070393P1070394
Aku da macam nak azan da..hehe

Alhamdulillah atas kesempatan yang diberiNya untuk solat sunat Aidiadha pada tahun ini..moga-moga tahun akan datang kita akan diberi kesempatan untuk jadi tetamu di Rumah Allah..Amin..kitorang sempat mengabadikan gambar ditempat parking sbelum balik..hehe,thanks timer!
P1070395P1070396Eh Di,gaya Oligo lagi ke?

P1070397
Yana Sayang Kamu!

2 comments:

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

salam aidil adha jugak.. =)

Mama Gee said...

mmg sempoilah uolss ni... :)